Ronnie van Berlo en Alex Poot namens AVK naar het WCC

Het is bijna zo ver: de jaarlijkse World Carp Classic. Dit jaar wordt dit spectaculaire evenement gehouden aan de oevers van Madine. AVK is, zoals altijd, present en stuurt Alex en Ronnie naar Frankrijk.

Een Franse karper van een groot reservoir uit het verleden.

Alex aan het woord: 1998 was het jaar dat het WCC begon op Lac de Madine. Als jonge karpervisser volgde ik het evenement op de voet en heb ik altijd willen meedoen. Nu 17 jaar later is dan daar eindelijk het moment dat ik zelf ga deelnemen! Samen met Ronnie van Berlo gaan we een poging doen om de wereldkampioen 2015 te worden!

Twee veertigers van Lac de Madine tijdens een vorige editie van het WCC.

Achter de schermen ben ik al een geruime tijd bezig met de voorbereidingen. Zo verzamel ik alle informatie die ik maar kan vinden over lac de Madine. Door de jaren heen had ik al veel verzameld en is het een heel boekwerk geworden. Helaas is het er nooit van gekomen om te vissen op Madine, maar daar komt snel verandering in!

Lac de Madine vanuit de lucht.

Mijn eerste kennismaking was in 1997 toen ik als jong broekie een geschikte stek zocht op dit prachtige water. Helaas konden we geen geschikte stek vinden en zijn we verder Frankrijk in gereden. Toch heeft het water me nooit los gelaten. Het is 1 van de weinige ‘bekende wateren’ van Frankrijk die ik nog niet bevist heb. Zo zag ik wel door de jaren heen meerdere vismaatjes succesvol terugkeren van dit water. Prachtige foto’s en vissen met leuke verslagen hoorde ik aan. Uiteraard heb ik sindsdien diverse pogingen gedaan om op dit water te gaan vissen, echter is het alleen bij pogingen gebleven. Tot nu! Eind september is daar eindelijk het moment dat ik samen met Ronnie de vislijnen eens nat gaan maken.

De stekloting zal waarschijnlijk het evenement grotendeels beslissen. Toch zijn er kansen voor die gene die een ‘slechtere’ stek loten. Dit jaar is er namelijk voor gekozen dat de drie zwaarste karpers bepalen wie de winnaar wordt.

WCC-AVK-tijgernoten

De tijgernoten voor het WCC liggen klaar.

Dus als je 1 vis vangt van 30kg en niemand komt met 3 karpers over deze 30kg ben je de winnaar. Dus kan je met 1 vis winnaar worden van het WCC! Dit geeft toch zeker meer kansen en mogelijkheden. Dat is dan ook waar we onze tactiek op gaan afstemmen. Die ene vis, die grote oude big, die ergens solo zijn rondjes doet.

De jaren lange ervaring die ik op grote stuwmeren heb opgebouwd komen hier waarschijnlijk goed van pas. Iets wat we in onze voorbereiding en tactiek zeker terug gaan laten komen. Ook het aas en presentatie zal hierop worden aangepast.

Ook Ronnie is druk bezig met de voorbereidingen.

Ronnie zal onze basis mixen gaan voorbereiden met verse tijgernoten en andere partikel soorten, flavours en andere lekkere zoetstoffen. Ook zullen we gebruik gaan maken van verse en attractieve boilies. Op deze manier hebben we een goede balans tussen meerdere aassoorten. Maar niet alleen wij zullen gebruik gaan maken van onze basis mix maar ook andere teams zullen aan de slag gaan met partikels van AVK.

Het goede voorbeeld: Team Zuid Afrika 2e op het WCM met aas van AVK!

Het evenement start 19 september en duurt tot 26 september. Wil jij weten of onze aanpak werkt en wil je op de hoogte blijven van onze ontwikkelingen op het WCC houdt dan de komende tijd de site en Facebook in de gaten!