KWO Boulevard – STRIJDEN in België, €50 vangst en BRUTE parel!

We zitten inmiddels alweer enkele weken in maart en het voorjaar gaat morgen officieel van start! Deze allerlaatste winterweek zijn er nog heel wat vette vangsten geboekt die we jullie niet willen onthouden. In deze gloednieuwe KWO Boulevard check je onder andere een Belgische BAK, een ongelooflijk mooie parel, een €50 vangst, Nederlandse bakken én nog veeeeel meer!

KWO In Action Day 2022! 🏆

Karpervissers opgelet! Noteer 22 mei 2022 met GROTE letters in je agenda, dan vindt namelijk de vierde editie van de KWO in Action Day plaats! Een editie die de vorige gaat overtreffen; nog meer bekende vissers, veel grote merken aanwezig en een programma vol ‘carpy’ activiteiten. We gaan next-level met dit event! Scoor nu je Early Carp ticket met 50% korting en lees in dit artikel wat je dit jaar kunt verwachten.

Noteer 22 mei snel in je agenda!

Penvissen op karper met wormen – Ruben Pels

Penvissen blijft een extreem leuke manier van karpervissen. Dat weglopende pennetje is mega spannend en dat zal niet snel gaan vervelen! Ruben Pels ging afgelopen week op pad en schoot daar een leuke video over, enjoy!

KWO Community video – 10 weken in Frankrijk – Session of a Lifetime

Iedere week droppen we minimaal één video op de KWO Community. Klik HIER voor de uitleg achter de Community en als BONUS kun je onderaan deze KWO Boulevard helemaal GRATIS een toffe Community film bekijken. De Community video die afgelopen week het meest in het oog sprong is uiteraard deze speciale Studiotalk met Kevin van Boekel en Dennis van Hoof!

Een special edition van de Studiotalk!

Dit duo vertrok vorig jaar voor de ‘sessie van hun leven’ naar Frankrijk. De mannen gingen maar liefst 10 weken naar de Franse Alpen op zoek naar avontuur. Bekijk hieronder de trailer en bekijk hier de complete video!

BAK van de week: Een fantastische bak voor Waldo!

Iedere week komen er flink wat karpers op de mat. Sommige vangsten zijn echter extra bijzonder, waardoor ze de titel verdienen van ‘bak/vis van de week’! De vangst die deze week de titel heeft veroverd is van Waldo Lemmers!

Wat een kleuren!

TikTok Finest: IJskoude duik voor Teun Ponjee!

Jaa KWO’ers, de vaste lezers van de KWO Boulevard kennen het concept van de Insta Finest waar we iedere week weer een top 3 aan platen showen. Tegenwoordig zien we ook dat steeds meer vissers de weg naar TikTok gevonden hebben. Hoog tijd om ook hiervan iedere week de beste video in de KWO Boulevard te droppen! Deze week stuitten we op onderstaande TikTok van Teun Ponjee. Jullie weten wat deze duik betekent: een nieuw PB! 🏆

PAREL van de week: Gio Vanhooren met een geweldige spiegel!

Afgelopen week plaatste Gio Vanhooren onderstaande waanzinnige vis op zijn Facebook. Bij het zien van zulke ontzettend mooie vissen kunnen we alleen maar blij zijn met wat voor prachtige hobby we te maken hebben. 🙂 Hopelijk zorgt deze vis voor veel nageslacht! 😉

Wat een heerlijk patroon!

De beste artikelen van de afgelopen week

Zoals iedere week kon je de afgelopen dagen weer volop genieten van toffe updates op KWO! We hebben er twee voor jullie uitgezocht die het bekijken meer dan waard zijn! Klik op de afbeeldingen om de artikelen te lezen.

Bakkenvanger Simone Pezzi geeft in deze update tips en tricks over zijn targetvisserij.
Wintertips en tricks van Ruud Schoefs zijn altijd goed om te lezen!

Nederlandse 28 kilo voor Dennis de Reuver

In de KWO Community membergroep op Facebook plaatste Dennis afgelopen week onderstaande BAK van een schub. Deze vis is de afgelopen 14 maanden maar liefst 7 (!) kilo gegroeid, dit kan zomaar eens erg snel een 30 kilo worden! Gefeliciteerd Dennis!

Wat een bouw!

Succesvolle avondsessie voor Sven Hofman! 🔥

Sven vertelt: Vorige week zaterdag was ik voor de eerste keer na de winter weer eens aan de waterkant te vinden, maar helaas eindigde dat in een blank. Dit gaf mij wel extra drive om snel terug te komen, dus ik besloot de maandagavond nog een poging te wagen, het was immers lekker weer. Rond drie uur kwam ik aan het water en ben ik gelijk naar de stek gelopen om een paar handjes voer in het water te gooien, waarna ik mijn spullen ben gaan halen.

Kijk, dat zijn nog eens toffe vangsten!

Twee hengels met een snowman gingen te water en de derde hengel viste ik met een single boilie. De eerste aanbeet liet niet lang op zich wachten, want om 16:45 uur liep de eerste hengel af. Deze hengel lag op nog geen twee meter uit de kant tegen een overhangende tak op een diepte van zo’n 1,5 meter. Een prachtige spiegel van net geen 13 kilo was het resultaat!

Wederom werd ik beloond met een prachtige vangst!

Een tweede aanbeet volgde een tijdje later rond 19:15 uur. Wederom werd ik beloond met een prachtige vangst, dit was namelijk een prachtige rijenkarper van net geen 12 kilo. Een zeer mooi begin in het vroege voorjaar, ik was dan ook zeer tevreden met hoe de sessie is verlopen!

Zulke vissen vangen we natuurlijk maar al te graag, congrats Sven!

Bekijk gratis verschillende KWO Video’s!

Kijk je graag karpervideo’s en ben je nog geen KWO Member? Dan hebben we goed nieuws voor je! Om kennis te maken met de KWO Community hebben we enkele van onze beste video’s voor je klaarstaan op onze BEKIJK GRATIS pagina. Zo check je bijvoorbeeld de eerste video uit de Pilaar & Ossie reeks van 2021! In deze video gaan de heren achter Italiaanse karpers aan op een mega binnenzee. Kijk de trailer maar eens hieronder of bekijk de complete video op de bekijk gratis pagina!

Topvangsten van afgelopen week

Elke week komen er heel wat fraaie vangstmeldingen binnen en daar zijn wij natuurlijk alleen maar blij mee! Afgelopen week was het weer goed raak en we kregen meerdere mooie vangstmeldingen binnen! Hieronder hebben we er een aantal van geselecteerd, geniet even mee!

Onlangs zagen we deze monsterlijke bak voorbijkomen voor Mandy Zupansic!
Thomas Cudder wist afgelopen week een prachtige spiegel te vangen in het Franse land!
Afgelopen week wist Mike zijn target te vangen! 🏆
Het voorjaar starten met deze plaat wil iedereen wel, lekker bezig Bryan!
Dat is nog eens een karaktervis, mooie vangst Jim!
Teun Ponjee zat afgelopen week in Frankrijk en de eerste nacht was het gelijk raak! Een mooie spiegel van formaat kwam op de kant die gelijk goed is voor een nieuwe PB 🏆
Gisteren wist Arno van Egmond een…
…parel van een spiegel te vangen!
Afgelopen week wist Ricardo Koster deze Valkenswaardse dino te strikken! 😎
Tim Eman gaat aan één stuk door met het vangen van mooie vissen!
Joey met een bizar mooie skp!

#TBT: Chocolate mirror

Regelmatig droppen karpervissers een #TBT op Facebook of Instagram. Voor degene die deze afkorting niet kennen, het staat voor ‘Throwback Thursday’: een terugblik op een mooi moment in het verleden welke op donderdag gedeeld wordt. Deze week hebben wij gekozen voor deze #TBT van PJ Nordholt!

€50 vangst voor Melvin!

Melvin vertelt: Samen met een vismaat ging ik een nacht op een beekje vissen. De hengels werden over een afstand van 200 meter verdeeld en het wachten begon. Om 4 uur kregen we een aanbeet op de verste hengel, mijn vismaat had er een brasem aan. Eenmaal teruggekomen op de stek zei ik tegen hem ik ga een hengel hier voor onze neus leggen. Het vertrouwen was natuurlijk ver te zoeken, want de beek was niet heel breed en waar we herrie maken zal de vis niet zitten.

Mijn maat zei nog als die afloopt krijg je 50 euro!

Ik kroop weer lekker terug mijn slaapzak in, maar dat was voor korte tijd. Nog geen 20 minuten later mocht ik er weer uit voor een 50 euro vis! Eenmaal de vis geland te hebben zag ik het zand van de bodem nog op zijn buik en vinnen zitten. Ik dacht gelijk die vis heeft daar gewoon passief op de bodem gelegen en ik heb het rigje heel dicht in zijn buurt gegooid.

Een prachtige vangst, met een super tof verhaal! 🔥

De afgelopen week op de KWO Community

We zijn nu vijf jaar onderweg met de KWO Community. Dé online plek voor de beste artikelen, de leukste video’s en de meest bijzondere karperfilms. Een stukje hierboven zag je al welke video de Members afgelopen vrijdag konden bekijken maar daarnaast hebben we ook de volgende artikelen gepubliceerd:

In dit artikel gaat Ed Cremers in op de verschillende loodsystemen die er zijn en in welke omstandigheden je welk systeem inzet!
In de vijfde en laatste aflevering van In Pursuit of Carpiness II vangen Mark & Harry ontzettend brute vissen en uiteraard ontbreken, humor, goede vibes en fraaie natuur niet!

Strijden op moeilijk Belgisch water!

Yarne vertelt: Een week lang gestreden op een moeilijk water in België met als doel één van de betere vissen van het water te kunnen strikken. Na enkele dagen had ik al enkele karpers kunnen strikken tot een kilo of 13. Het gezegde “op het einde komt het altijd goed” was het ook deze keer van de partij. Na een lang gevecht kon ik uiteindelijk de vis landen en wat voor één! Een vis die mijn winter in stijl afsluit 🏆

Wat een bak zeg, gefeliciteerd met deze vangst Yarne!

Insta finest top 3

Instagram, het Social Media kanaal dat bij de meeste van jullie niet meer weg te denken is. Vele uren worden er gespendeerd aan het bekijken en liken van de beste platen. Scrol snel verder voor de drie tofste platen die wij de afgelopen week tegen kwamen op Instagram!

Foto van de week: Back she goes!

Zoals altijd sluiten we KWO Boulevard af met een heerlijke foto. Immers: karpervissen is meer dan vangen en een foto zegt soms meer dan 1000 woorden. Deze week hebben we gekozen voor deze mooie sfeerplaat van Remco de Koster!

Dat zijn de platen waar we vrolijk van worden!

Bonus: kijk nu GRATIS KWO Video’s!

Zoals je hierboven al kon lezen sluiten we het ‘karperjournaal’ af met een toffe KWO Community video. Op het memberplatform van KWO kun je inmiddels ruim 200 strakke (reclamevrije) movies terugvinden. Enkele van deze topvideo’s hebben we nu voor je klaarstaan op de ‘bekijk gratis‘ pagina!

Hieronder check je één van de best bekeken video’s van de KWO Community, namelijk het eerste deel van serie ‘Pilaar & Ossie On Tour 2020‘! Na een eerste sessie in Oostenrijk en Slovenië was het namelijk wel duidelijk: de combinatie van Michiel Pilaar & Remy van Os is #GOUD waard. In de videoserie “On Tour” staan humor en vriendschap centraal, maar uiteraard worden er ook de nodige karpers gevangen!

Hele video zien? Bekijk ‘m dan snel op de ‘bekijk gratis‘ pagina!

Wil je meer vette films zien? Meld jezelf dan vandaag nog aan als KWO Member en je kunt de komende dagen eindeloos TV kijken 😉 Oja, je bent al member vanaf €5,50 per maand!

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is kwo-membership-button.jpg