Een droom in de Alpen – Dominik Hengstschläger

In dit artikel volgen we Dominik Hengstschläger en zijn vismaat Philipp Tregler tijdens hun avontuur in de Oostenrijkse Alpen. De sessie draaide uit op een ware droom, met onder andere een 25 kilo+ vis!

Een kraakhelder water in de Oostenrijkse Alpen, wat wil je nog meer!

Dominik aan het woord: Het is begin augustus en vakantietijd. We hadden een krappe week de tijd om aan het water door te brengen. Na lang wikken en wegen besloten we om de Zuid-Franse wateren met rust te laten en te vissen in de Oostenrijkse Alpen.

Er werd koers gezet naar de Oostenrijkse Alpen en daar kregen de mannen weinig spijt van!

Na een rit van drie uur bereikte we het kristalheldere meer middenin de bergen van Oostenrijk. De locatie, het meer en de sfeer maakte een bijzondere indruk op ons. Hier was alles wat ons vissershartje begeert!

Vis spotten met een drone is op dit water goed te doen!

Verkenning

De stek die we voor ogen hadden was bezet, dus kozen we voor een stek op een schiereiland. Omgeven door brede rietstroken hebben we ons kamp opgebouwd. Nadat we kort het water op waren geweest wisten we al waar we onze rigs gingen positioneren.

Al snel hadden we de hotspots gevonden.

Vlak voor de schemering lagen alle vier de hengels op de juiste stek. De opvallende Elementor en Natural GLM snowmans zouden het moeten doen voor ons!

De hengels liggen op scherp. Laat die vissen maar komen!

Eerste vis

We zaten rustig wat te drinken toen de eerste hengel al afliep. Ik kon de eerste vis van de sessie landen, een mooie lange vis van 15 kilo. Uiteindelijk werd de eerste nacht meteen zeer productief: zes vissen kwamen op de kant!

De eerste nacht was meteen flink productief!
Wie het kleine niet eert…

’s Ochtends dronken we een sterke bak koffie om onszelf van nieuwe energie te voorzien. Plotseling liep mijn rechterhengel af. We vlogen de boot in, roeide zo’n 100 meter naar de plek waar mijn rig lag en na wat vlieg- en kunstwerk tussen de waterlelies kon ik een fraaie 19.6 kilo vis landen!

Op twee strepen na 20 kilo, maar dat mocht de pret niet drukken!

Tweede nacht

Omdat de stek goed liep, besloten we nog een nacht te blijven. In deze nacht konden we nog een prachtige, langgerekte vis van een goede 18 kilo vangen. Door de hoge luchtdruk viel het verder echter stil, dus het werd tijd om te verkassen! Een afgelegen, ondiepe baai met veel rietkragen en lelievelden was de bestemming.

Over een perfecte schub gesproken!

Niet lang na aankomst op de nieuwe stek lagen alle hengels weer op hun plek. We waren klaar om weer een aantal vissen te vangen, maar wat er die avond zou gebeuren overtrof onze stoutste verwachtingen!

De sessie was al zo goed als geslaagd, maar de mannen hadden nog geen idee wat ze te wachten stond…

Waanzin!

Het moet rond 18:00 geweest zijn toen mijn beetmelder een constante toon produceerde. Al snel werd duidelijk dat het om een grotere vis moest gaan… Niet heel veel later roeide ik met een grote grijns op m’n gezicht terug naar de kant. Een droom van een karper lag in het net: maar liefst 25,9 kilo! Alles wat we nu nog bij zouden vangen was slechts bonus.

Wát een vis, en dat in deze omgeving!

De laatste twee nachten bleven we op deze stek zitten en wisten we nog een aantal mooie vissen bij te vangen.

Al met al kijken de mannen Dominik en Philipp terug op een zeer geslaagde sessie!

De sfeer op dit water maakte elke foto extra uniek! We hebben enorm genoten van de Alpensessie en met tegenzin vertrokken we weer naar huis.

Op naar de volgende sessie!