1 April … Fish-ion Bril

Het Amerikaanse GoPro heeft in samenwerking met Lowrance een bijzonder project opgezet: The Fish-ion bril. Met deze Hi-Tech bril gaat er een (onderwater) wereld voor je open… FAIL !

Wát een plezier hebben we gehad in de voorbereiding. Het redactionele KWO team (Mark, Jos en Michiel) is dit jaar ruim van te voren begonnen met de voorbereiding. Want met dagelijks een kleine 10.000 karpervissers op de websites (KWO & KF.nl) moest het toch mogelijk zijn om een goede 1 april grap te realiseren… Uiteindelijk was het Jos die kwam met “het zou toch echt f@cking strak zijn als er een bril was waarmee je door het water kan kijken”. BAM, dat zou hem worden. Het idee was geboren, Mark maakte het plaatje en Michiel zoog de tekst uit zijn duim.

Karperwereld_1_april_teaser.jpg

Toen dit artikel gekoppeld werd aan de WIN-actie op Facebook ging het he-le-maal los. Binnen 5 minuten was de WIN-actie al 30 x gedeeld en was het virale balletje gaan rollen. Niemand leek te begrijpen dat het om een 1 april grap ging en met tranen in onze ogen zagen we de reacties als “hier heb ik heel m’n leven op gewacht”.

Uiteindelijk is het artikel op KWO duizenden keren meer bekeken dan een ‘normaal artikel’ en het Facebook bericht is maar liefst 456 keer gedeeld. Kortom: er was véél vraag naar de Fish-ion bril!

Karperwereld_1_april.jpg

Het bericht ging hard, keihard en ruim 45.000 mensen hebben de Fish-ion gezien in hun Facebook wall. Het grootste deel waarschijnlijk oprecht vol geloof in dit unieke product. 

Al met al is nu dus wel duidelijk dat deze ‘revolutie in het karpervissen’ niet echt is. Voor de mensen die ons mailtjes, smsjes en prive berichten hebben gestuurd: excuses voor het ‘jokkebrokken’ en het wekken van valse hoop. Hopelijk kunnen jullie er om glimlachen en zijn jullie volgend jaar nóg alerter 😉

Groetjes,

Mark, Jos en Michiel

Helaas moeten we jullie teleurstellen: de samenwerking tussen GoPro en Lowrance was een gejokt 1 ap(b)ril grap. Ruim 450 ‘shares’ kreeg het WIN bericht op Facebook met een totaal bereik van ruim 45.000 mensen. Missie geslaagd!

Bekijk ook